Veelgestelde vragen

 

  • Ik wil graag een locatie aanbieden, hoe doe ik dat?
    Via de hoofdpagina kunt u een contactformulier indienen door op ruimte aanbieden te klikken, of door een email te sturen naar makelpunt@apeldoorn.nl. Wij streven ernaar om binnen 2 werkdagen contact op te nemen en geven u dan verdere instructies.
     
  • Ik kan geen geschikte ruimte vinden, wat nu?
    Dat is jammer! Hopelijk komt er binnenkort aanbod bij dat past bij uw wensen. U kunt een zoekprofiel aanmaken. U ontvangt dan een email als er een nieuwe ruimte is toegevoegd die aan uw zoekprofiel voldoet.
     
  • Hoe kan ik een ruimte reserveren?
    U kunt een ruimte reserveren door contact op te nemen met de verhuurder. De contactgegevens van de locatie vindt u op de locatiepagina. Het contact verloopt rechtstreeks via de eigenaar of beheerder.

    Makelpunt Apeldoorn is niet verantwoordelijk voor onjuistheid in de (contact)gegevens. Wel horen wij het graag als er ergens foutieve gegevens genoteerd zijn, zodat wij de aanbieder hierover kunnen contacten.
  • Waar kan ik terecht met klachten over een locatie?
    Voor klachten kunt u direct contact opnemen met de eigenaar of beheerder van de locatie. Makelpunt Apeldoorn en dus de gemeente Apeldoorn aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade ontstaan uit het bezoeken van de website of voor enige schade ontstaan uit verleende of afgenomen diensten, aangeboden of verwezen content.
     
  • Zijn er richtlijnen voor huurtarieven?
    Er zijn geen richtlijnen: de aanbieder bepaalt zelf welke tarieven gehanteerd worden. Het is tevens aan de aanbieder of deze aanbieder servicekosten of borg (door)berekent. Makelpunt Apeldoorn moedigt uiteraard maatschappelijke tarieven aan, zodat maatschappelijke initiatieven ruimte kunnen vinden.
     
  • Waar ben ik als aanbieder voor verantwoordelijk?
    Wanneer u uw ruimte beschikbaar stelt via het Makelpunt, blijft u zelf verantwoordelijk voor het naleven van alle relevante wet- en regelgeving die voor uw locatie geldt. Hier vindt u een overzicht met een aantal richtlijnen waaraan u in ieder geval moet voldoen.

    Ook zaken zoals verzekeringen zijn de eigen verantwoordelijkheid van de aanbieder. De aanbieder moet zelf nagaan of de huidige verzekeringspolis afdoende is. Het advies is om een beknopt huurcontract op te stellen waarin afspraken worden gemaakt over schade etc. U kunt een standaard model huurovereenkomst vinden via deze link (Let op! Dit betreft een model huurovereenkomst. De gemeente Apeldoorn is niet aansprakelijk voor de gevolgen van het gebruiken van dit model).